Je logo is het gezicht van je bedrijf. Het is het eerste wat (nieuwe) klanten zien en je logo is een belangrijk onderdeel van je merkidentiteit. Een update van je logo kan je bedrijf een aantal voordelen opleveren, waaronder een frisse en moderne uitstraling, een betere herkenbaarheid, een sterkere merkidentiteit en een grotere doelgroep.
Er zijn een aantal signalen die erop kunnen wijzen dat je logo aan een update toe is. Bijvoorbeeld als je logo ouder is dan 5 tot 10 jaar, niet meer past bij de huidige trends, je bedrijf is veranderd of gegroeid of als je logo niet meer uniek is.
Een restyle van je logo laat zien dat je bedrijf meegaat met de tijd en innovatief is. Een update van je logo kan ervoor zorgen dat je bedrijf beter opvalt tussen de concurrentie, dat is natuurlijk wel wat je wilt. Een goed ontworpen logo kan de waarden en missie van je bedrijf goed overbrengen en kan zelfs een nieuwe, jongere doelgroep aanspreken.
Veel bekende merken hebben in de loop der jaren hun logo vernieuwd. Denk bijvoorbeeld aan Google, McDonald's en Shell. Hun logo's zijn in de loop der jaren steeds eenvoudiger en moderner geworden, maar nog steeds herkenbaar zoals bijvoorbeeld het iconische schelp symbool van Shell.
Het is een belangrijke beslissing om je logo te laten updaten. Het is daarom belangrijk om dit goed aan te pakken. Ik kan dit samen met jou oppakken en in een kennismakingsafspraak al jouw wensen op een rijtje zetten. Neem vrijblijvend contact met me op om jouw logo te laten vernieuwen.
Infographics
Illustraties voor trouwen
Illustraties voor geboortes
Illustraties voor verhuizingen
Vrije illustraties
© Studio EVG 2024